zaterdag 20 november 2010

Groene Tomaten . Tante Tuut .

 Gisteren kwam de huisbazin langs om de huur op te halen en ze brengt altijd kilo's groenten en fruit mee uit haar overheerlijke tuin. Nu zijn er ook een heleboel groene tomaten bij, maar ze bracht me ook kweeperen om heerlijke confituur van te maken en een voorraad groene paprika's mee. O ja en ook nog aubergines.


De kweeperen en groene paprika's zitten ondertussen al fijngesneden in de diepvries, ik heb geen tijd om nu konfituur te maken en klaargesneden paprika's vind ik altijd handig om tussendoor te gebruiken in de spaghettisaus of zo. Daar spaar je een heleboel tijd mee uit. Maar nu zit ik nog altijd met die groene tomaten. Of ik moet er konfituur van maken, wat ik al eerder heb gedaan, of ik moet eens gaan rondvragen bij mijn Spaanse vriendinnen wat zij er meedoen. Die zullen wel een recept hebben waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik ben benieuwd!



Ik ben zo blij met al deze overheerlijke, biologische, groenten en fruit. Wij wonen in het oude stadscentrum van Ronda en hier heeft bijna niemand een tuintje. We wonen wel maar op tien minuten van de campo (den buiten) en daar kunnen we in het wild onze kruiden gaan plukken zoals tijm, rozemarijn, hierba Louisa (ik weet geen Nederlandse naam hiervoor, wordt vooral gebruikt voor thee), laurier, salvia... Dus dat heeft natuurlijk ook zijn voordelen en ik vind het fantastisch dat je hier zomaar in het wild allerhande eetbare kruiden kunt vinden.


En nu op zoek naar een heerlijk "groene tomaten" recept.


Tot later en maak er een groene dag van!
Tante Tuut

Geen opmerkingen: