dinsdag 27 maart 2012

Gehaakte Roosjes voor mijn Flessen Tuin . Tante Tuut .

gehaakte roosjes
Vorig jaar kreeg ik van mijn zus enkele patronen om bloemen te haken, ik denk dat dit uit de libelle komt maar heel zeker weet ik het niet. Ik heb deze roosjes gehaakt om mijn flessen tuin op te vrolijken.




Benodigdheden om de roosjes te haken

  • allerlei overschotjes wol van verschillende kleuren
  • haakpen die bij de dikte van de wol past
  • schaar en stopnaald om draad in te stoppen

verschillende stadia gehaakte roosjes
Werkbeschrijving van de gehaakte roosjes

  • maak 48 losse en zorg ervoor dat je een lang garenuiteinde hebt
  • eerste toer : vier losse overslaan want deze dienen als je eerste dubbel stokje, één dubbel stokje  haken in de volgende 43 losse en één stokje in de laatste losse
  • tweede toer : 3 losse, drie dubbele stokjes in elk van de volgende 43 dubbele stokjes, één stokje in de bovenste losse van de vierde losse op het einde
  • afhechten met een lange draad

Afwerken van de gehaakte roosjes

  • Rek de tweede toer zo goed mogelijk uit en strijk deze open.
  • Rol de rand van de losse tegen de wijzers van de klok.
  • Begin met de eerste steek van de eerste toer en naai deze vast met het lange garenuiteinde.
  • Ga zo door tot je alle steken aan elkaar hebt genaaid en de rand helemaal is opgerold.
  • Stop je draden goed in en knip ze daarna af.

verschillende grootte gehaakte roosjes

Je kan deze roosjes haken met dubbele stokjes, stokjes en vaste. Pas wel je aantal losse aan, bij stokjes is dit 47 en bij vaste 46. Op de foto hierboven kan je de verschillen in grootte zien van de gehaakte roosjes.

9 opmerkingen:

zohra zei

leuke kleurtjes

zsazsazsu zei

ik ben jaloers ;))))

Unknown zei

nog nooit zoiets gezien! erg origineel en bovendien nog meer kleur in de tuin! Leuk!!!

vilterietje zei

ze zijn schat-tig:)

Patty Biermans zei

Heb je flessen bekeken, Geweldig!! Ziet er heel groeibaar uit!:))Zeker met die mooie bloemkes erop! knufzz...peebee

Nicole Polfliet zei

Heel leuk!Ben zelf ook weer aan't haken,ga deze zeker eens proberen

Hannie de Beer zei

Wat leuk deze roosjes! Ik moet toch ook weer eens aan het haken, het is weer helemaal in!

Het Knuter Huuske zei

Deze zijn Leuk hè....
Ik heb er laatst ook zoiets gehaakt ....
Van acryl worden ze lekker zacht en wollig van... Ook leuk als deco op sjaal?
De blog waar je naar linkt doet het niet of bestaat niet meer....

Groetjes van Ivonne

Groente en Fruittuin in Frankrijk zei

Bedankt Yvonne, heb link weggedaan, die blog heb ik niet meer, alles staat nu op Tante Tuut