donderdag 9 april 2015

Hoe eieren voor langere tijd bewaren?

Hoe eieren bewaren voor langere tijd?
Er zijn altijd perioden dat je kippen meer eieren leggen dan in bv. de koude wintermaanden of wanneer het, zoals bij ons, veel te warm is tijdens de zomermaanden. Nu tijdens die maanden vind ik het altijd jammer dat ik eieren moet gaan kopen in de winkel, dus ik ging op onderzoek uit hoe ik mijn eieren voor een langere tijd kon bewaren. Vorig jaar heb ik dit ook gedaan en het werkt prima, zowel voor zoute als voor zoete bereidingen. Op het einde van de video zie je precies de verhoudingen voor het toevoegen van zout en suiker die ik hanteer, want die zijn wel verschillend.


Zo hebben we tijdens de warme zomermaanden ook eieren van onze kippen.
Tot later en geniet ervan!


2 opmerkingen:

Cueva Don Pablo zei

als je geen slakken meer hebt in de tuin kan je ook de fijn gestampte eierschalen aan de kippen geven want dit is ook goed voor hen (wel heel fijn malen want anders pikken ze in hun eigen eieren en dat wil je niet).

Groente en Fruittuin in Frankrijk zei

Dat doe ik inderdaad ook @Cueva Don Pablo en ze pikken nooit hun eigen eieren, ze doen dit enkel als ze een kalktekort hebben. Nu, ik heb dat in ieder geval nog niet meegemaakt, maar een verwittigd man is er twee waard, bedankt voor de tip!